Home » Zo organiseer je de ideale surpriseparty!

Zo organiseer je de ideale surpriseparty!

Het plannen en organiseren van een surpriseparty is altijd leuk, maar kan ook wat stress met zich meebrengen. De voorbereiding is alles en een goede planning mag ook zeker niet ontbreken. In deze blog lees je een aantal tips die jou kunnen helpen bij het regelen van het verrassingsfeest.

Themafeest

Voordat je begint met de officiële voorbereidingen van het feest, is het leuk om een thema te kiezen. Met een thema is het makkelijker om decoraties, outfits en activiteiten te kiezen. Kies natuurlijk wel een thema dat past bij de persoon die je gaat verrassen. Misschien heeft hij of zij wel een favoriete film, een leuke hobby of een favoriet tijdperk. Ga je voor een roller disco thema uit de nineties met felle kleuren, een gezellig tuinfeest met lantaarns of toch voor een Harry Potter thema met gevaarlijke drankjes? Het thema van het feest legt de basis voor de verdere voorbereidingen, kies dus zeker iets waarmee je goed uit de voeten kunt.

Cadeautips

Het allerleukste is natuurlijk als je een origineel cadeau samenstellen kunt, vanwege de persoonlijke touch. Neem de tijd om na te denken over de interesses en voorkeuren van de persoon die je wilt verrassen. Misschien hebben ze een verlanglijstje dat je kunt gebruiken als inspiratie voor het samenstellen van het perfecte cadeau. Zo kun je een pakket samenstellen met allemaal leuke cadeaus die je aan hem of haar doen denken. Ook kun je met meerdere mensen samen een cadeau kiezen, vaak zijn de mogelijkheden dan iets uitgebreider vanwege het grotere budget.

Op TikTok zie je tegenwoordig alleen maar nieuwe en trending producten, die misschien wel op het lijstje van de jarige staan. Toch is het soms lastig om te bepalen welk product echt goed is en welke je misschien beter niet kunt kopen. Social media heeft veel invloed op nieuwe producten en welke populair zijn, denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Meroda Foundation of de Drunk Elephant skincare producten. Niemand had ooit van de merken gehoord en opeens zijn ze helemaal trending. Kijk dus voordat je een cadeau bestelt altijd even naar de reviews, zoals deze Meroda foundation review.

Datum en locatie prikken

Als je de surpriseparty gaat organiseren, heb je natuurlijk een datum nodig waarop iedereen kan. Het organiseren van je eigen verjaardag is soms al een uitdaging, maar bij een surprise party kan dit nog lastiger zijn. Zorg ervoor dat het feest sowieso vóór de verjaardag plaatsvindt, zodat hij of zij geen eigen plannen denkt. Of erger nog, denkt dat jullie hem en zijn verjaardag vergeten zijn. Zorg ervoor dat de jarige die dag ook vrijhoudt, zonder natuurlijk te zeggen dat er een verrassingsfeest gehouden wordt. Vraag bijvoorbeeld of jullie samen iets gaan doen of vraag een andere vriend of vriendin om dit te doen. Zo kun jij nog bij de voorbereidingen aanwezig zijn op de dag zelf.

Als de datum is vastgesteld kun je gaan kijken naar een passende locatie. Het budget dat beschikbaar is, speelt hierbij wel een grote rol. Bij een kleiner budget, kun je ervoor kiezen om het bij iemand thuis te doen, zodat je hier geen extra kosten aan kwijt bent. Heb je wat meer budget? Kijk dan of je een zaaltje of ruimte in een restaurant kunt huren. Hier kun je ook catering laten komen, zodat je er zelf niet meer naar hoeft om te kijken.

Uitnodigingen versturen

Om alle onduidelijkheid te voorkomen, kun je nog een uitnodiging sturen. Hierop vermeld je natuurlijk duidelijk dat het surpriseparty is en de jarige er ook niets van mag weten. Vraag de genodigden om heel goed op te letten, zodat de jarige helemaal niets door heeft als het zover is. Vergeet natuurlijk ook niet om belangrijke informatie, zoals de locatie, datum en tijd te vermelden.

Voorbereidingen op de dag zelf

Op de dag van het feest is het belangrijk om de laatste dingen zorgvuldig voor te bereiden:

  • Drankjes: zorg voor een assortiment drankjes dat past bij het thema van het feest en de voorkeuren van de gasten.
  • Eten: overweeg om verschillende hapjes en snacks te serveren die gemakkelijk te eten zijn en die passen bij de sfeer van het feest.
  • Taart: een verjaardagstaart is vaak het hoogtepunt van het feest, zorg ervoor dat je een taart hebt die past bij het thema en waar iedereen van kan genieten.
  • Laatste details: zorg ervoor dat alle laatste details zijn geregeld, zoals het parkeren van auto’s weg van de locatie, het vermijden van ballonnen decoraties dicht bij ramen om de verrassing te behouden, het ruim plannen van de tijd en ervoor zorgen dat alle gasten bij aankomst al worden voorzien van een drankje.

Met deze tips kun je een leuke surpriseparty organiseren, zonder dat je iets vergeet! Het feest zal de jarige waarschijnlijk nog lang blijven, dus vergeet er zeker niet van te genieten.

Delen: