Healthy Tuesday | Ei-muffins met spinazie & geitenkaas

ei

Ei-muffins maken

Goedemorgen! Het is weer tijd om een gezond, simpel en lekker receptje met jullie te delen. En vandaag worden het ei-muffins! Het is echt heel erg gemakkelijk en het geeft een vol gevoel, waardoor je minder zult gaan eten. En dat is natuurlijk wel ideaal voor de lijn.

Voor dit receptje heb je eigenlijk maar drie verschillende ingrediënten nodig. Maar je zou er zelf ook nog andere ingrediënten aan toe kunnen voegen als paprika, cherry tomaatjes, geraspte kaas of gebakken spekjes. (deze zijn trouwens wat minder goed voor de lijn…) De ei-muffins zijn lekker bij het ontbijt, als lunch en als hapje. En je zou ze zowel warm als koud kunnen eten. Laten we gaan beginnen!

 

DSC_3334 copy

Wat heb je nodig

♥ 4 eieren

♥ Geitenkaas

♥ Verse spinazie

Snufje zout en peper

♥ Eventueel een beetje melk of room

Muffinvorm

 

 

DSC_3337 copy

 

De bereiding

Verwarm de oven op 180 graden.

Pak de muffinvorm en leg op de bodem een beetje geitenkaas. Probeer het zo veel mogelijk in het midden te leggen. Het is niet erg als het een hoopje geitenkaas wordt. Je kunt hierbij zelf bepalen hoeveel geitenkaas je er aan toe wilt voegen.

Hak de spinazie een klein beetje fijn en verdeel het in de vormpjes op de geitenkaas.

 

DSC_3339 copy

 

Doe de eieren in een bakje en klop het zo goed mogelijk door elkaar. Het eiwit en het eigeel moeten helemaal met elkaar vermengt zijn. Mocht je het lekker vinden om de muffin wat romiger te laten smaken, voeg dan een beetje room of melk toe aan het eiermengsel.

Doe er een snufje zout en peper door en schenk het vervolgens in de vormpjes.

Bak de eiermuffins ongeveer 15 tot 20 minuten in de oven. Je ziet vanzelf dat ze klaar zijn. Het worden namelijk echt mini muffins.

Zodra ze klaar zijn laat je ze nog eventjes in de oven staan met het deurtje open. Door dit te doen zakken ze niet in.

DSC_3356 copy
 

Deze ei-muffins zijn zo gemakkelijk te maken en zo lekker! Het heeft veel smaak en het is een goede vervangen van brood. Daarnaast bevat het geen gluten en er is geen boter aan toegevoegd. Daarnaast zijn deze ei-muffins ook nog eens leuk bij bijvoorbeeld een high tea!

 

Heb jij als eens een ei-muffin geproefd?

 

 

Share:

8 Reacties

  1. 24 februari 2015 / 6:57 AM

    Aaaah zo lekker! Ik maak ook wel eens ei-muffins, maar deze variant met spinazie en geitenkaas heb ik nog nooit geprobeerd. Bedankt voor de heerlijke inspiratie <3

  2. 24 februari 2015 / 7:18 AM

    Wat een fijn receptje! Dit ziet er heerlijk uit en makkelijk te maken. Lekker zo’n muffin voor bij de lunch :).

  3. 24 februari 2015 / 10:33 AM

    Super leuk artikel! Ik ga het vanmiddag voor mijn ouders maken! Heerlijk receptje 😉

  4. 24 februari 2015 / 12:28 PM

    Wauw, klinkt echt ontzettend lekker! Ik ben al een tijdje op zoek naar gerechtje met weinig koolhydraten en daar past dit gerechtje heel goed in. Geitenkaas heb ik volgens mij nog nooit gegeten maar wil ik nu zeker eens gaan proberen voor die ei muffins. Bedankt voor het delen van dit heerlijke recept Iris! <3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.